Roadtrip! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Roadtrip! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Roadtrip!

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

MOLO allemaal!

Gompie, wat heb ik veel gezien & meegemaakt in deze anderhalve week! Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik samen met nog 5 andere meiden een road trip gemaakt naar Cape town, het was in 1 woord GE-WEL-DIG!
Donderdag 1 oktober stapten we allen in alle vroegte voor de laatste keer in het Madolo’s schoolbusje dat tot de nok toe vol stond met koffers hehe..dat krijg je met 6 meiden! De dag daarvoor waren Wouter en de andere 4 meiden al vertrokken om hun trip te beginnen, was wel raar om afscheid te moeten nemen..maaaar we zouden elkaar gelukkig weer zien op de campus in Port Alfred. Toen we wegreden hadden we erg gemixte gevoelens, aan de ene kant waren we blij eindelijk de bush te verlaten en naar de bewoonde wereld te gaan en eindelijk het land es te gaan verkennen..maar aan de andere kant was ’t ook wel erg gezellig met ons kleine groepje in the bush. Maar het was toch ook wel een goed gevoel om de module met een dikke voldoende afgerond te hebben (JAJA ik heb de module DIK gehaald!) en nieuwe avonturen te gemoed te gaan.

Maar toen we aankwamen bij Budget Autoverhuur bleek onze gouden 6pers auto d’r nog niet te zijn, bummerrrrrrrrrr, voor niets zo vroeg op gestaan! Dus zijn we wat gaan eten bij Wimpy om de tijd te doden.

Maar na zo’n 2 uurtjes konden we dan eindelijk op pad, yeahhh! De eerste stop die we geplanned hadden was Knysna (+/- 5 uren rijden). Was een mooie en leuke rit, alleen ik moest op een gegeven moment wel ERG nodig naar de plee, maaaaar helaas was er NERGENS een tankstation te bekennen! Totdat EINDELIJK na tientallen kilometers stond aangegeven dat er een klein dorpje was met tankstation, kon m’n geluk niet meer op hehe. Dit is trouwens vaker gebeurd tijdens te roadtrip en er is daarom ook wild geplast..sorryyyy :p

Knysna wordt trouwens uitgesproken als NICE-NA, en alles in Knysna is nice..serieus het is een erg gezellig dorpje en er is een hele mooie lagoon. Dus elke keer als één van ons iets zei in de trant van” owwwh that is so nice!” dan riepen we allen in koor “Nahh?!” Jup, tot vervelends aan toe.. en we doen het nu nog steeds..hehe. Het hostel heette Island Vibes, net als die waar ik verbleef in Jefffreys bay en voor maar 14 euries pp hadden we een super chille kamer met een super NICE uitzicht over de lagoon. De volgende dag hebben we een ontbijtje gedaan bij de lagoon en hebben Nina, Melanie, Mirjam en ik een township tour gedaan. Dit was echt super interessant, natuurlijk waren er weer horden kindertjes die op de foto wilden..zo skattig. Ook zijn we naar een medicijn vrouw geweest die ons haar verhaal vertelde. Tijdens de tour hebben we ook nog een meid uit Israël leren kennen die in het zelfde hostel verbleef.

’s Avonds waren we van plan met z’n allen, en de meid uit Israël naar de haven te rijden voor een lekker sea food dinner. Maar toen we in de auto zaten wilde de auto maar niet starten.. bleek dat de accu leeg was, omdat de lichten de hele dag aan hadden gestaan! NOOOOO! Maar al snel hadden we handen vol mannen om onze auto staan die zo aardig waren om ons te helpen. Voor dat we ’t wisten duwden ze de auto de weg op naar het tankstation, nog geprobeerd em zo te starten maar helaas. Eenmaal daar aangekomen was iedereen opzoek naar startkabels, die we na ontzettend veel automobilisten gevraagd te hebben EINDELIJK gevonden hebben! Daarna moest de accu eerst nog laden dus hebben we zo’n 20min nog voor het tankstation in de auto gezeten en toen pas konden we eindelijk uit eten..Hehe, heeft ook echt goddelijk gesmaakt!

Next stop..Hermanus! Ook dit was weer een erg mooie reis, hebben nog een tussenstop gemaakt op het strand van wilderness en een ontbijtje gedaan in Mosselbay. Toen we éénmaal gesetteld waren in het Hostel, waar we een family room hadden voor maar 10 euro pp zijn we naar het centrum gelopen en tot onze grote verbazing zagen we daar pardoes gewoon walvissen bij de kust! Echt zooooooo ontzettend mooi, ik overdrijf niet als ik zeg dat het werkelijk waar betoverend was.. er was een volle maan, een super mooie roze lucht, schilderachtige bergen en een walvis die zo nu en dan het water uit sprong.

Voor de volgende dag hadden we een walvis tour geboekt per boot, maar toen we opstonden bleek het weer helaas niet zo mooi te zijn. Dus zijn we naar de receptie gelopen om de tour te verplaatsen, maar (en dit is ECHT iets typisch Afrikaans) volgens de vrouwen zou het weer gegarandeerd opklaren..juist..dit is dus waarom iedereen denkt dat het altijd mooi weer is in Afrika, als het slecht weer is word dat gewoon ontkend! Maar al met al wel echt een super mooie tour gehad, veel walvissen gezien van echt mega close!..was alleen wel erg frisjes, maargoed dat hoort erbij, lekker wild!

’s Avond heerlijk uit eten geweest bij the Ocean’s Basket waar we shushi gehad hebben en verse vis dat in pannetjes geserveerd werd. Ook heeft Helen nog een love note gekregen van een nerdje die daar in de afwas werkte, er stond “Net om random te wees, My naam is …..,eks 19 jaar oud en dink jij is vreselik mooi. Um, es jy wil, my nummer is….sms my?” haha echt zo skattig. Hebben er alleen nu nog steeds lol om haha, helen gaat ’t briefje inlijsten :p

En de volgende dag was het dan zo ver..op naar Cape town! Eerst nog een stop gemaakt bij Betty’s bay waar we Pinguins gezien hebben. Tsja ook dit was mega gaaf, konden echt zo dichtbij komen, terwijl het toch echt wilde pinguins waren. Plus ze maken een geluid waarvan ik nooit had verwacht dat zo’n klein lief diertje dat maken kon..net een ezel joh! Daarna zijn we doorgereden naar Cape of Good Hope, ook dit wat weer een erg mooie tocht..door de duinen, langs een grote township en vlak langs het strand. Eenmaal bij Cape of Good Hope aangekomen stonden er tourbussen vol touristen..duh..dus hebben we snel een foto genomen bij het bordje, een wandelingetje gedaan en zijn we richting ons hostel gegaan in Cape town. Maar toen we weg wilde rijden zorgde een struisvogel familie voor een opstopping hehe, zag er zo maf uit, een moeder struisvogel met kleintjes midden op de weg en daar achter een grote tourbus…wat een gezicht.

Het hostel waar we verbleven in Cape town was echt een uber gezellig hostel, ik verbleef samen met Melanie en Helen in een dorm room en de andere 3 meiden in een private room. Vond het wel weer leuk es op een dorm room te slapen, plus het is cheap en je leert veel nieuwe mensen kennen van over de hele wereld. Moesten alleen wel onze kamer delen met 7 gozers, maar echt, wat een mafkezen waren dat, zooo gelachen! De avonden doorgebracht in de bar van het hostel waar ze “crazy head parties” hielden. Jawel, dit houd gewoon in dat iedereen een rare muts/hoed op zet, die ze daar in overvloed hadden haha. Verder hebben we in Cape town natuurlijk geshoped, sightseeing gedaan en we zijn op de table mountain geweest.

Vrijdag vertrokken naar Oudshorn “the Ostrich capital of the world”, waar ik..jawel, op een struisvogel heb gereden! Jeetjemina wat een lol! Na een nachtje in het hostel daar was het dan echt tijd om weer terug te gaan naar Port Alfred..pff dat was nog een beste rit, maar eindelijk kwamen we dan zaterdag rond 4 u aan (was nog best sjeezen, aangezien we 4u op school moesten zijn voor onze kamer sleutels).

Oh ik heb trouwens onderweg ook nog de brug gezien waar ik vanaf ga bungee jumpen, mannnnnn het is ECHT hoog, maarliefst 216 meter! Tussen 2 kliffen met eronder een rivier..aaaaah!
Nou ik houd het hier maar bij, ik kan wel pagina’s vol schrijven..maar dat wil ik jullie niet aan doen. Voor meer leesvoer kun je ook een kijkje nemen op Helenbosma.waarbenjij.nu of iriswagner.waarbenjij.nu

Voor mensen die post willen sturen, dit is m’n nieuwe adres:
Judith Huijser, Stenden University
1 Grand Street
Port Alfred
6170
South Africa

Nieuwe foto's staan ook weer online op juudenannie.mijnalbums.nl

• 13 Oktober 2009 - 05:21

Homefront:

Tsjonge, wat een leesvoer, houd je er even rekening mee dat ik zo naar mijn werk moet? Dat van die walvissen bij volle maan moet wel erg bijzonder zijn geweest, evenals de komende bungeejump, de crazy-hat party,struisvogelrit etc. etc.
    groetjes, take care...and enjoy!

• 13 Oktober 2009 - 12:15

Ike:

owowow juud weer uit de bush, wat voor doldwaze avonturen ga je nou weer beleven!? Tof dat je je moduul gehaald hebt, al wisten we dat natuurlijk al van tevoren ;).
    Veel plezier daar en tot snel!
    xx

• 13 Oktober 2009 - 16:17

Ymkje:

Wat een toffe foto's! echt grappig jij op die struisvogel haha!

• 18 Oktober 2009 - 13:52

Sophia: