Eerste 2 weken Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken Port Alfred

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

26 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Het is alweer even geleden dat ik een verhaaltje geschreven heb..inmiddels ben ik al helemaal ingeburgerd in Port Alfred.

Volgens the Lonely Planet is Port Alfred ‘an odd little place..’ haha, er wonen hier zo’n 32,500 mensen, het is dus niet zo heel groot, maar wel erg gezellig :)Ook is er een mega groot strand met golven waar op gesurft kan worden en veel duinen waar je vanaf kan boarden, natuurlijk ben ik er ook regelmatig te vinden met m’n vlieger en we spelen er geregeld volleybal.

De campus bestaat uit een grote kantine met bar, het ‘grand hotel’ waar ik een kamer in heb(was vroeger een hotel,doet nu meer denken aan een hostel), een aantal cottages, laundry room, les lokalen, auditorium, bibliotheek, chill ruimtes met tv, kantoortjes van leraren en een klein hutje waar je drinken, lekkere broodjes, tosties en snoep kunt kopen. De campus is gelegen op de top van een aardig hoge heuvel, die wie dus ook regelmatig op en af moeten lopen om naar het centrum te gaan (jaaaa goed voor de kuit spieren!). Vanaf deze heuvel hebben we dan ook wel een super mooi uitzicht over Port Alfred en het strand.

Mijn kamer is echt super groot en relaxed, en ik deel hem met m’n roomie Chantal, ook een meisje uit NL. We hebben een mooie houten vloer, ook wel de dansvloer genaamd, een heerlijk bedje, een water koker (ERG belangrijk aangezien ik een theeleut ben & een noodel soep fanaat), een badkamer MET bad en een super mooi uitzicht over Port Alfred.. ook vanaf de wc te zien haha. Vooral ’s avonds is het erg mooi, omdat de grote brug dan verlicht is. En wat helemaal geweldig is.. we hebben internet gewoon vanuit ons bedje, jeeeeej! Wat ook leuk is, is dat een aantal mensen in Grand (zoals ’t complex ook wel genoemd word) super luide speakers hebben, dus de 1 zet de muziek nog harder dan de ander tot er op een gegeven moment 3 verschillende muziekjes keihard door elkaar te horen zijn hehe.

De klas van Regional Tourism Development bestaat totaal uit 20 studenten, die verdeeld zijn in 2 groepen van 10. Het leuke is dat we deze module ook gewoon bij locals in de klas zitten. Tot nu toe hebben we al een aantal lectures gehad zoals één over AIDS en over apartheid die aardig heftig waren,over sustainable tourism en we hebben net nog één gehad over heritage tourism and the history of tourism. Ook hebben we al een aantal CBL lessen gehad (dit houd in dat we discuseren over bepaalde onderwerpen, er literatuur over lezen en verslagjes schrijven. Verder gaan we binnenkort beginnen aan ons project, het project vind plaats in Alexandria (een dorpje op ongeveer 15min rijden vanaf Port Alfred). We moeten daar proberen toerisme te ontwikkelen en onderzoeken of de oogst van chicory ook verhoogd kan worden, omdat er op het moment erg veel vraag voor is, maar weinig aanbod. Wat chicory precies is, moet ik zelf ook nog zien te ondervinden.. het schijnt een soort vrucht te zijn waar ze ook koffie van kunnen maken.

Verder bevalt het campus leven me goed hehe, we krijgen 3x per dag eten (waarvan 2 warme maaltijden), onze kamer wordt schoongemaakt en de was wordt gedaan tegen een kleine vergoeding. Ook wordt er veel gefeest :p tsja.. we blijven studenten hea. Vooral in de eerste week gingen we werkelijk waar ELKE dag uit, we hebben ookal een aantal thema feesten gehad zoals “Shorts,Shades and Ties” & “Heroes and villians” en dan nog natuurlijk de verjaardag feestjes. Qua uitgaansgelegenheden heb je hier één grote soort van discotheque “The Lounge”genaamd, verder heb je 2 barretjes aan ’t strand die erg gezellig zijn en nog een eetcafé/bar vlak bij de campus. Als we naar de lounge gaan, gaat dat per party bus/taxi..zitten dan echt zooo opgepropt, omdat dat vrijwel altijd steeds meer mensen bijkomen, of mensen niet willen wachten tot ie heen en weer is gereden. Zelfs een keer met +/- 25 lui in een 12 pers bussie gezeten, niet best, ding helemaal kraken en doen, dacht echt dat ie uitelkaar zou vallen. Muziek keihard door de speakers T.I.A for sure (This Is Africa)!

Ik hoop dat m'n omschrijving genoeg is om julie een beetje een beeld te geven van de campus en het leven dat ik hier lijd.
Nieuwe pics (van de feestjes) zijn te vinden op juudenannie.mijnalbums.nl, in de map Port Alfred.. zal binnenkort nog wel even wat foto’s toevoegen van mijn kamer, de campus, Port Alfred zelf en het strand.

  • 26 Oktober 2009 - 15:16

    Ymkje:

    tof hoor allemaal!! Echt beter dat je een chille kamer hebt

  • 26 Oktober 2009 - 16:47

    Judith:

    Hi meis,

    Ben blj dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Ben nu in Suriname, volg je mijn veralen ook??

    Liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 31213

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: