Girls weekend out 2 Chintsa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Girls weekend out 2 Chintsa - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Girls weekend out 2 Chintsa

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 November 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Aller eerst wil ik jum bedanken voor de lieve mailtjes, het kaartje en het bellen. Ik vind het echt tof om van jullie te horen :)

Ook dit weekend heb ik me weer vermaakt, we zijn namelijk met 23 meiden in 5 auto’s richting East London gereden om een weekendje te shoppen, op het strand te bakken en wat activiteiten te ondernemen. We verbeleven in een hostel in Chintsa, dit is een klein plaatsje vlak bij East London.

We vertrokken natuurlijk ongeveer 2 uren later dan de bedoeling was vanuit Port Alfred, maarja wat wil je met zo veel meiden. De weg naar East London toe was al één groot feest, zo grappig om met 5 auto’s vol meiden achterelkaar te rijden, wat een gekkenhuis, iedereen zwaaien en doen. Maar het was ook een erg mooie rit door prachtige landschappen, langs vele townships en we hadden zelfs koeien op de weg. Maar het mooiste stuk vond ik wel toen we richting het hostel reden in Cintsa, vanaf daar kon je uitkijken over zee wat er echt geweldig mooi uitzag bij de ondergaande zon..echt de lucht had zulke mooie kleuren! Bij aankomst bij ons huisje hebben we meteen ook een hele foto shoot gehouden, aangezien we een super chill uitzicht hadden over het strand.

’s Avonds hadden we een braai bij het hostel, gelukkig hadden ze ook vegi voedsel wat echt smullen was. Na de braai hebben we nog lekker doorgefeest in de bar van het hostel, wat zo gezellig was dat de schoenen uit gingen en iedereen op de tafels stond te dansen ;) nou dan weten jullie volgens mij wel genoeg..

Toen ik de volgende ochtend wakker werd en vanuit m’n bedje het raam uit keek had ik een prachtig uitzicht over het strand, aangezien het ook nog eens super mooi weer was sprong ik uit bed zijn we een ontbijtje gaan eten en zijn we daarna met z’n allen naar het strand gegaan, mannnnn dat was echt genieten. Alleen het pad van het hostel naar het strand was al zo gaaf, we moesten namelijk over een smal brugje over een riviertje en over een bosjes overkoepeld pad, langs een meertje zo naar het strand lopen. Marloes en ik hadden eigenlijk gehoopt dat we konden surfen, maar dit zat er helaas niet in aangezien de golven niet zo hoog waren, maaaar we hebben wel lekker gezwommen. Ook waren er veel vissers, zoals je kunt zien op m’n foto’s (juudenannie.mijnalbums.nl), die vingen voornamelijk Carp & sting ray fish. In de middag zijn we wezen shoppen bij een MEGA grote shopping mall in East London waar ik voor rond de 50 euries aardig heb ingeslagen. En ’s avonds zijn we heerlijk uit eten gweest, all you can eat buffet voor zo’n 15 euro.

Vandaag (zondag 1nov) gingen we er vroeg uit, omdat we gingen Quad riden. Mannnnn wat is dat gaaf! En dan ook nog eens in een game reserve, dus gewoon tussen de zebra’s, giraffes, struisvogels en verschillende antilopes. Ook gingen we een hoge heuvel op waar we uitzicht hadden over het hele park en we hebben zelfs een extra ruige route genomen, waarna we dus ook props kregen van onze gids die vond dat we het voor een eerste keer wel heel erg goed gedaan hadden..jaja.. En daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Port Alfred, maar dit ging niet helemaal zoals gepland..aangezien we geen roadmap hadden en dus niet wisten welke kant we op moesten (op de heenreis waren we gewoon blindelinks de andere auto’s gevolgd). Hierdoor waren we, om het even lichtjes uit te drukken, een beetje omgereden. MAAR het was wel een erg mooie route..dus tsja..weer wat meer gezien van Afrika ;)

Anyways ik ben weer terug op de campus, morgen weer een lecture en we gaan waarschijnlijk voor het eerst langs bij de mensen in Alexandria voor wie we een managementplan moeten schrijven. Dit houd in dat we moeten omschrijven hoe hun het dorp toeristisch aantrekkelijk kunnen maken en dit gaat dan samen met een township tour die in de omgeving gedaan word zodat het dus een totale day trip word. Dat was het voor nu, jullie horen vast snel weer van me, liefs en kusjes

  • 01 November 2009 - 21:58

    Thuisfront:

    Leest lekker weg, keep them coming!

  • 02 November 2009 - 00:32

    Judith:

    Heej Judith!

    Quad rijden heb ik ook gedaan in Zuid-Afrika! Daarvoor nog nooit gedaan, maar was echt super de super. Ook wij hebben zebra's en van die gnoe's gezien.

    Leuk verhaaltje trouwens, nu die andere nog even lezen!

    Liefs Judith

  • 18 November 2009 - 15:44

    Annie:

    wat een heerlijke verteller ben je ook, je bent helemaal in je elementje! geniet nog maar goed van want straks moet je met me naar de weinstube aaaaaahw. lieverd miss you! xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 31199

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: