Sleeping with the lions - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Sleeping with the lions - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Sleeping with the lions

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 November 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

(title by Jaring Huijser)
Afgelopen weekend (za24okt+zo25okt) zijn we met een groepje van +/- 30 studenten naar Schotia Game Reserve geweest. Het was in 1 woord GE-WEL-DIG!

Toen we zaterdag bij het reserve aankwamen zijn we meteen op game drive gegaan, we hebben heel wat wildlife gespot zoals neushoorns, giraffes, heel wat verschillende antilopen en knaagdieren, wrattenzwijnen en..jahwelllll, leeuwen! Tussendoor nog een thee’tje gehad bij ’t kampvuur met z’n allen echt super gezellig. Tot aan het avond eten op game drive geweest met onze ‘power ranger’ Edward, echt gelachen met die gozer, hij had zelfs stiekem een fles Sherry meegenomen vanuit de bar van het park “to warm you up”..want het is toch wel aardig koud in zo’n open jeep. Echt super mooi nog de zon onder zien gaan.. met de leeuwen ervoor.. dat was echt een schitterend zicht.

Het avond eten was echt verrukkelijk, het eten werd verwarmd op kolen (eco-friendly eyy), we hadden o.a. rijst, pompoen, aardappel, en wat verschillende sausjes. Na het eten weer rond het kampvuur gezeten met een drankje uit de bar…Amarula natuurlijk!

En toen was het tijd om naar het “kamp” te gaan waar we onze nacht door zouden gaan brengen.. buiten de beveiligde hekken.. en dus TUSSEN de wilde dieren! Ze hadden het wel erg leuk gedaan, we sliepen met z’n allen onder een paar lage bomen waar ze allemaal matrasjes onder hadden gelegd. In de bomen hadden ze allemaal kaarsjes gehangen en er was een kampvuur om ons een beetje warm te houden.

Maar voordat we zouden gaan chillen bij ons kamp was het eerst nog tijd voor een night drive. De ranger scheen met een grote lamp het landschap in.. we zagen veel knaagdieren rond huppelen en we hebben zelfs een paar giraffes zien lopen..dit was echt zo sprookjes achtig doordat de maan ook nog eens scheen. En we hebben zelfs een grote leeuw gespot, dit was natuurlijk echt gaaf om te zien.

Eenmaal terug bij het kamp bleek er een pride lions vlak in de buurt van ons kamp te zijn, de eigenaar va het park had daarom een impala neergeschoten zodat de leeuwen ons niet lastig zouden vallen. Maar probeer maar eens rustig bij het kampvuur te zitten een paar meter verderop terwijl er een hele horde leeuwen aan een impala loopt te scheuren en het af en toe uitbrulden als een ander er met de prooi vandoor ging. Later kwam de eigenaar zelfs nog met een neergeschoten wildebeest aan, die hij samen met een aantal klasgenoten net had neergeschoten, zodat hij zeker wist dat de leeuwen geen honger zouden hebben. Ze hadden het dode dier achter de jeep hangen, maar de leeuwen wist het snel genoeg te vinden en renden als een malle achter de jeep aan. Het was een heel schouwspel om die woeste dieren te zien eten en ik heb er daarom ook wel tijden naar zitten kijken.

Toen we later bij het kampvuur zaten met een gitaartje liedjes te zingen werd ons opeens verteld dat we stil moesten zijn, er brak een beetje paniek uit tussen de studenten omdat we niet wisten wat er aan de hand was.. maar toen we gingen kijken bleek dat er een aantal nijlpaarden vlak bij waren. Één van de nijlpaarden stond zelfs tussen de leeuwen, maar gelukkig eten leeuwen (normaal gesproken) geen nijlpaarden.

En toen was het tijd om te gaan slapen… voor zo ver dat wou. Denk je in: je ligt in je slaapzakje op een matrasje in de wildernis, vlakbij een meertje met krokodillen en nijlpaarden en om je heen niets anders dan de woeste natuur met leeuwen op een steenworp afstand.. zou jij een oog dicht doen? Nou.. na verloop van tijd viel ik dan echt in slaap, maar dit was niet van lange duur, want op een aantal momenten waren de leeuwen keihard aan het grommen. Maar that’s what being in Africa is all about! Ja tochhhhh?!
De volgende dag waren we natuurlijk allemaal SUPER gaar..maar het was het zeker weten waard!

• 01 November 2009 - 20:55

Chantal Singel:

Ey Roomie!

Mooi ferhaaltsje hjer! Nu hard aan de gang voor het verslag van deze week ;)

Slaap lekker!

• 01 November 2009 - 21:55

Thuisfront:

welterusten! NIET!!!! Dat gegrom van die leeuwen vlakbij terwijl je wilt slapen.....ik wordt wel eens wakker van een paar grolse katten, maar dit is toch echt wel wat anders...

• 02 November 2009 - 00:44

Judith:

Jeetje Juud wat een gaaf verhaal zeg!
    Wou dat ik ook tussen de leeuwen had geslapen en wat geweldig omdat het schouwspel te zien! Ben jaloers...
    Nijlpaarden zijn levensgevaarlijk hé.

Groetjes uit Paramaribo,

Liefs Judith

• 02 November 2009 - 08:47

Ymkje:

Wat een toffe foto's allemaal en vooral die jurk!
    en die lekkere kont van die neushoorn?

• 05 November 2009 - 09:30

Shaheeda:

Wow, what an experience. Be carefull girl and enjoy every second. This is really a once in a lifetime experience and you all are so brave to deal with all that wildlife around you. I love the pics, I'm so jealous! Take care ;) greetings to Teresa from me xoxoxo

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"