Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

19 November 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Heeeeey vriendjes en vriendinnetjes!
Jeetjemina, de tijd vliegt hier werkelijkwaar zo ontzettend snel voorbij! Sorry dat ik een poosje geen verhaaltje meer geschreven heb, maarja jullie weten vast wel hoe dat gaat ;)
Ik ben echt super blij met jullie mailtjes en belletjes, begin jullie nu toch wel erg te missen! Zoals jullie links op deze site kunnen zien..nog ongeveer 5 weekjes te gaan… en dan ben ik weer terug in de Patrimoniumstraat. Kijk er naar uit om jullie allen weer te zien, word hopelijk een onvergetelijk oud en nieuw feest! :D

Op school gaat alles goed, laatst nog 15 van de 15 punten gekregen op een verslag..jaja team work van mij en Chantal (m’n roomie). Helaas is de module me tot nu toe wel erg tegen gevallen, en ik ben niet de enigste. Aangezien dit echt niet is wat ze ons beloofd hebben in Nederland, hebben we een mail gestuurd naar onze school in Nederland met al onze klachten. Gelukkig is er binnen no-time geantwoord op de mail, en zaten we diezelfde week nog met de module coördinator om de tafel. Er werd ons verandering beloofd bij wijze van meer hoorcolleges en uitstapjes. Tot nu toe hebben we nog steeds niet meer lessen of hoorcolleges gehad, en ik heb dus ook niet het gevoel of dat ik al veel geleerd heb. Wel hebben we een uitstapje naar Grahamstown en The Big Pinapple gehad, en zijn we wezen paardrijden op het strand..dat was echt MEGA gruwelijk! Echt lekker sjezen over de kilometers uitgestrekte kust, wat was dat mooi zeg! En het beste was dat er voor de rest niets of niemand te bekennen was..EN dat we ook nog een walvis zagen! jup, that’s what I love about this place.

Verder zijn we nu eindelijk lekker bezig met onze moduul opdracht. We zijn al een aantal keren naar de township in Alexandria geweest om daar een township tour te ontwikkelen. En morgen gaan we weer naar de Chicory farm waar we ook nog een tour gaan ontwikkelen. De eerste keer dat we daar waren hebben we een rondleiding gekregen door de fabriek en mochten we chicory proefen..mannnn wat is dat vies! Smaakt echt heel er bitter. Het lijkt op een soort van donkere, grote wortel..beetje moeilijk uit te leggen wat het precies is..het is chicory, google het maar. Het word o.a. gebruikt voor koffie en chocolade, ik heb daarom ook een proef verpakking gekregen met 20 zakjes chicory koffie.. dus voor de mensen die zo dapper zijn om het te proberen zodra ik terug ben, jullie zijn meer dan welkom!

Ook hebben we nog een township tour gedaan die georganiseerd was door een duitse stagaire. We zijn o.a. naar een medicijn man geweest, die echt TE raar was voor woorden, naar een weeshuis, de lokale bar en we hebben een traditionele maaltijd gehad inclusief ingewanden van schapen en koeien. Aan het einde van de tour moesten we alles evalueren zodat ze wist wat er nog miste, wat anders kon en of de gids wel geschikt was. Altijd mooi om iemand op deze manier te kunnen helpen toch ;)

Ennnnnnn…. we zijn wezen dune boarden! Dit was echt zoooo rete gaaf! We hebben gewoon bij het adventure centre vlak bij school duneboards gehuurd en toen zijn we met de taxi (die na 3x bellen EINDELIJK kwam) naar East Beach gegaan. East Beach is een strand met super hoge duinen die je ook kunt bereiken vanaf het strand vlak bij school, maar dan moet je de rivier over zwemmen, met de taxi is ’t zo’n 10min rijden. Jeetjemina wat hebben wij een lol gehad :D het zand zat wel overal, maar het is echt een kick.

Tsja, verder word er veel gefeest, we hebben laatst nog een thema feestje gehad “hawaii”, altijd leuk. De after parties hier zijn nog leuker, gezellig met z’n allen om de shisha of chillen op het strand. Zelfs een keer in een vergader ruimte van een hotel beland waar iedereen elkaar onder kliederde met boardmarkers. Maar de ochtenden… daar wil ik het niet eens over hebben haha..gelukkig hebben we vaak pas laat les ;) Wat ook minder is, is dat we ’s ochtends vaak geen water hebben.. T.I.A.

Voor de rest ben ik vaak op het strand te vinden met m’n vlieger, ooehh laatst stond er echt super harde wind, ging echt mooi! Ook ga ik 2x in de week naar pilates, tsja, moet toch een beetje fit blijven anders kom ik straks terug ben een bier buik :p Ohja, we zijn ook nog naar een Gospel church geweest in een township hier vlak bij..wat een belevenis was dat. Ten eerste werden we opgehaald door mensen uit de township(late as always) in een brak van een auto. We waren met 5 meiden in totaal, maar in de auto zaten al 2 kindjes en 2 volwassenen..dus dat werd flink proppen. Muziek hard aan en rijden maar, zo gaat dat hier. Elke keer dat we over een hobbel reden hoorde je ook dat de onderkant van de auto over de grond ging hehe.. Eenmaal aangekomen hoorden we al een verzameling mensen wat mompelen en doen, bleek uit een klein huisje te komen. Toen we daar naar binnen gingen waren er ongeveer 20 mensen die hard op aan het bidden waren. Een aantal zaten op de grond geknield, met hun handen op een stoel terwijl anderen tegen de muur aan stonden te brabbelen en zelfs te huilen..zoals je misschien wel begrijpt wist ik me even geen houding te geven. De rest van de dienst was net zo interessant, continu werd er “halleluja”, “Jesus” of “Amen” geschreeuwd, ze gingen er ECHT helemaal in op. Maar ik vond vooral het zingen erg mooi, er was 1 meid.. die kon zingen.. jeeeemig, wat een dijk van een stem! Het was gewoon één groot feest, er werd veel gedanst en gezongen en op een gegeven moment liep er zelfs iemand op een vuvuzela te blazen (dit is zo’n toeter die ze gebruiken bij het voetbal supporten). Jup, erg interessant om dit een keer meegemaakt te hebben.

Nou, ik denk dat ik het op deze manier wel weer goed gemaakt heb voor al die tijd dat ik niet meer geschreven heb hehe.. het verhaal is langer dan de bedoeling was.
Nog even een paar lokale slang woordjes die hier veel worden gebruikt door de lokale studenten:
Jesses = zoals wij het woord Jezus wel gebruiken..
Jebo= ja in het Xhosa
Lekka/kif= gebruiken ze eigenlijk voor alles wat ze geweldig vinden.
Bru= zoals dude in austrialië
Hectic= bijvoorbeeld: jesses bru last night was hectic= dat het erg leuk was
You're cooked/mad= je bent gek in je hoofd

ps. Ik hoor van veel mensen wel dat ze m’n verhalen lezen, maar ik zou het erg leuk vinden dat , zodra je ’t gelezen hebt, even een reactie achterlaat zodat ik weet dat ik dit alles niet voor niets schrijf :p

  • 19 November 2009 - 16:42

    Ike:

    EEN REACTIE!!!!!!

  • 19 November 2009 - 16:46

    Ymkje:

    nog iets van 18 nachtjes en dan zie ik je al weer!! tijd gaat inderdaad snel!!

  • 19 November 2009 - 17:08

    Juudseun:

    @ike: dank je wel hoor :p
    jij heb 't wel ERG letterlijk genomen..

  • 19 November 2009 - 17:31

    Chantal:

    Bru!

    Leuk verhaaltsje! :) Nog maar een paar weekjes!! En dan weer zu hause! Maar nu nog ff party machen! En school natuurlijk! ;)

    Peace!

    Je roomie van Fat Pony House

  • 19 November 2009 - 18:23

    Homefront:

    hier nog een reactie, deze keer was Ike me voor...

  • 19 November 2009 - 19:01

    Judith:

    Leuk hoor, wat je allemaal doet daar!!

    Dus je bent over vijf weekjes al weer terug, ik nog 4 maanden te gaan :d!

  • 20 November 2009 - 13:52

    Berber:

    heee judith!
    wat maak je weer allemaal mooie dingen mee! ik heb wel zin om je weer te zien hoor en ik lees je verhalen ook hoor :p
    xxxx berber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 31224

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: