Helemaal gek in de hasses! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Helemaal gek in de hasses! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Helemaal gek in de hasses!

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

04 December 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Molo allemaal! Gompie, het is vandaag al de laatste dag van mijn module Regional Tourism Development in Port Alfred. Zonet de moduul opdracht ingeleverd en vanochtend is mijn roomie, Chantal, samen met nog een paar andere meiden vertrokken richting Cape Town.

Aangezien ik al 2 weken niet meer geschreven heb zal ik beginnen bij het weekend van 2 weken geleden (21Nov), die zaterdag hadden we namelijk een party bij Louis Pub in Alicedale. Dit is dus vlak bij de campus waar ik mijn module Wildlife gedaan heb. Man wat een feest was dat, het was voor het eerst een keer echt druk en dus ook erg gezellig. We zijn er heen gegaan in de bakkie (auto met open bak) van een vriend van ons, alleen dit al was dikke lol. Eenmaal aangekomen in the middle of nowhere aka. Alicedale hadden we eerst een heerlijke braai waar rond het einde van de maaltijd iedereen met meloen schillen in hun gezicht werd geslagen..heerlijk. En tsja daarna vooral..ehh.. gefeest..weer een roadkill gehad (shot dat op de bar word gegooid waarna je het eraf moet likken terwijl ze ondertussen het goedje in je gezicht smeren..resultaat: allemaal rode strepen op je gezicht). En ik ben zelfs nog met kleding aan in het zwembad beland..geslaagd feestje dus.

Gedurende de week hadden we nog een gezellige braai op school, hebben we een lodge visit gehad en zijn we druk bezig geweest voor ons project, zo hebben we bijvoorbeeld interviews afgelegd met een aantal locals in het dorpje waar ons project plaats vind. Wat ook wel leuk was, was toen Melanie en ik een keer terug liepen van het centrum naar de campus er een meisje in school uniform vroeg of ze met ons mee mocht lopen. Natuurlijk mocht dit! Nou we hebben het geweten.. het meisje hield maar niet op met praten haha erg aandoenlijk, ze was zo trots op d’r zelf omdat ze d’r best had gedaan op school maar een vriendin wou alles van d’r over nemen en dat vond ze stom blablalabla..

Vorige week vrijdag Vrijdag (27Nov) moesten we onze moduul opdracht presenteren, dit ging natuurlijk samen met de nodige zenuwen, maar volgens mij ging het over het algemeen wel goed. Die avond hadden we “Monte Carlo” op school, dit houd in dat de kantine omgetoverd word in 1 grote casino en iedereen formeel gekleed gaat. Was echt een super feest!

En toen.. THE BIG DAY! Ik ben vorige week zaterdag gewoon van een 216 meter hoge brug af gesprongen :D En ik leef nog steeds, jawel, jawel! Het geheim? Een elastiek ;) ahuh ahuh.. WORLD’S HIGHEST BUNGY JUMP (Bloukrans).. IK heb hem gedaan! En het was zoooo zoooo zoooo leuk! Ik moet eerlijk toegeven, toen ik de brug zag had ik mijn twijfels, want hij is ECHT hoog! Maargoed, verstand op 0 en gewoon inschrijven natuurlijk! De wandeling er naartoe was al een heel avontuur, we moesten namelijk over een soort rooster lopen om onder de brug te komen..als je dan door het rooster heen naar beneden kijkt word je al spontaan duizelig! Maargoed, eenmaal onder de brug ging de party muziek aan, iedereen ging helemaal los daar, haha die jongens die er werken zijn echt helemaal lotje getikt, leuke gozers (“apen” volgens Izaak). Elke keer als er iemand geroepen werd om te springen gieren de zenuwen door je lichaam.. tot het ineens was “JUDITH, you’re next!” aaaaaaaaaaaaah! Hup, bungee om m’n benen en toen werd ik naar de rand getilt…5,4,3,2,1,bungyyy!!! En daar ga je dan, wat een allemachtig geweldig gevoel. De eerste paar seconden dacht ik “aaaaaaaaaaaaaaah!!!” (dan denk je toch echt wel even van waar ben ik in godsnaam mee bezig?!), maar dat veranderd al snel in “yeaaaaaaaaaaaaah!!!”. De rest van de dag echt met een grijns van oor tot oor op m’n gezicht rond gelopen, man what a feeling! :D Kan het nu nog steeds niet geloven dat ik gedaan heb, maar ik zou het zo weer doen!

We verbleven in ook echt in een te gek hostel, hangmatjes, gitaar, djembés, leuk barretje etc, gewoon echt zo’n gezellig hostel sfeertje hing er. Hebben overdag lekker in de zon gechilled..ff bijkomen van de sprong natuurlijk en met onze voetjes in de jacuzzi gezeten. ’s Avonds gebraaid en met ’t hele hostel om ’t kampvuur gezeten, lekker jammen op de jembé enzo :) Volgende ochtend heerlijk ontbijtje gehad, en toen met Marloes en een gast uit New York die we in het hostel hebben leren kennen gaan hiken in Tsitsikamma National Park. Jeetje wat was dat een geweldig mooie hike, langs de wilde kust met allemaal rotsen en grote golven en vet mooie bloemen..heerlijk zo’n wandeling!

Nou dat was het wel weer zo’n beetje, maandag vertrekken we (Melanie, Nina, Ymkje en ik) richting Mozambique, langs de wildcoast…op naar de volgende roadtrip, heb er zin in! Benieuwd wat we allemaal gaan zien en meemaken, jullie horen het wel zodra ik weer terug ben ;) Ben de 29ste in de avond ofzo weer thuus. TOT DAN!

Heeeeel veel liefs & kusjes

foto's staan zoals gewoonlijk weer op juudenannie.mijnalbums.nl en op mijn facebook.

• 04 December 2009 - 12:16

Homefront:

nou, dat klinkt maar weer goed, take care met de volgende roadtrip, groetjes....

• 04 December 2009 - 12:17

Homefront:

waar blijft Ike nou?

• 04 December 2009 - 15:33

Judith:

Jeetje wat een avonturen, wij zijn ook langs die bungee jump gereden, maar no way dat ik dat doe. Super cool dat jij het wel doet.
    Klinkt erg leuk al die feestjes!

Liefs Judith

• 20 December 2009 - 10:02

Sophia:

Wat een avonturen ! Leuk hoor, geniet nog even daar ! Vanuit een wit Zuidland xx

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"