Week 5 Ik ben een Greenie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Week 5 Ik ben een Greenie - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Week 5 Ik ben een Greenie

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 September 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

2 weken geen i-net gehad, maar hier ben ik weer, MET een nieuw verhaal ;)

Maandag 31 aug, zohé wat werd ik lekker wakker deze ochtend, ik koekeloerde even uit het raam om te kijken wat voor weer het was, zie ik pardoes 2 cheeta’s lopen! Als dat niet lekker wakker worden is, mijn ochtend kon niet meer stuk, rest van de dag ook niet trouwens, heerlijk buiten liggen zonnen todat we ineens rare geluiden hoorden.. bleken een aantal warthogs te zijn (wilde zwijnen).
Dinsdag weer heerlijk wakker geworden in onze lodge met uitzicht op een groep bavianen ghehe.
Ik moet zeggen, ik raak gewend aan al dat wildlife om te heen. Ik kijk er ook niet eens meer raar van op als we in het busje onderweg zijn en er apen langs te weg te zien zijn of wilde zwijnen, buffels, zebra’s, struisvogels of 1 van de vele herten soorten.

Donderdag een fieldtrip gehad genaamd ‘Rocky shores’, jongens wat hebben wij een lol gehad. Ik zou best wel gewend kunnen raken om school uren op deze manier door te brengen, het komt er namelijk op neer dat we gewoon heel de dag een beetje op het strand geslenterd hebben. Het doel was deze dag was om meer te leren over de vogels en planten enzo aan zee, ook omdat we hier een hoorcollege over gehad hadden. Als eerst gingen we een rustig wandelingetje doen over de rotsen..nou..NIETS rustig! Leek wel extreme cliff walking! Was echt niet te doen op onze blote voeten, dus op een gegeven moment onze schoenen maar weer aangedaan. Maar binnen NO-time waren deze zeik nat, hoe?, super grote golven sloegen over de rotsen waar wij op liepen. Hier hadden wij dus absoluut niet op gerekend, daar liepen we dan als een stel doorweekte mafkezen. Maar ik moet zeggen, we hebben er, eenmaal terug op het strand, wel super hard om kunnen lachen. En het was bovendien echt een SUPER mooie wandeling, serieus ik kon bij elke stap wel weer een nieuwe foto maken, zo indrukwekkend waren die rotsformaties.

Daarna hebben we lunch gehad bij de campus in Port Alfred en toen zijn we daar nog een strand wandeling gaan maken. We leken wel een stel jutters, elk schelpje, slakje en zeesponsje werd geanalyseerd. Maar na zo’n paar minuten waren we dat ook zat en zijn we van mega hoge duinen afgerold (damn wat was ik draaierig!) en heb ik de groep keihard uitgelachen toen ze werden overspoeld door een giga grote golf. Maar eenmaal terug gekomen op de parkeerplaats was ons busje weg! Waarschijnlijk stond Stixs (onze driver) ons op te wachten bij een andere parkeerplaats of was ie even boodschappen gaan doen. Dus zijn Bongani & Wouter lopend (20 min) gaan checken of ie daar stond, maar nog geen 10 min nadat ze weg kwamen kwam Stixs dr al aan hehe…lekker bezig! Dus toen zijn we snel ’t busje ingesprongen om Bongani & Wouter op te vangen bij de andere Pplaats, wat waren die blij ons te zien ;)

En dan denk je dat je na zo’n dag alles wel gehad hebt… krijgen we een lekke band midden in the middle of no where! Maar met een beetje hulp was die gelukkig weer gefixed (ik bespaar jullie de details).

Maandag 7 sept, ik heb wat opdrachten terug gekregen: 45 van de 49 punten op de mammal assignment, 9 vd 10 op m’n plant assignment en 4 vd 5 op m’n zelf reflectie..jaja..juud de stuud. Deze dag stond in het thema van hunting. ’s Ochtends eerst een debat gehad, de ene helft van de groep tegen de andere. Ik zat bij de groep die tegen jagen was, en daarvoor was ik een “Greenie”. Nou ik heb het ze even goed laten weten! En na de lunch hadden we een guest lecture van een professionele hunter…niets voor mij dus. Maargoed ik heb er wel wat van geleerd, jagen brengt een hoop geld op voor het behoud van de natuur&dieren, het vlees word soms naar townships gebracht en het houd de natuur in balans (want er zijn hier serieus TE veel dieren).

Dinsdag, een lecture gehad over insecten en daarna moesten we zelf op pad met een glazen potje, insecten verzamelen,olé. Het potje met krioelende beestjes moesten we daarna bestuderen en 1 voor 1 opzoeken aan de hand van boeken. Jup, gegarandeerd dikke lol en gegil. Aan het einde van de les zijn Marloes, Shanon en ik nog de mega grote boom ingeklommen die voor hun kamer staat.. en daar ging het mis, Marloes zat vrij hoog in de boom en wilde nog verder omhoog klimmen, maar toen brak de tak waar ze zich aanvast hield en viel ze op de grond..BOEM..hersenschudding.

Woensdag, op bezoek geweest bij de Born Free foundation. Dit is een organisatie bij onze campus in de buurt die leeuwen en panters opvangt die zijn verwaarloosd en niet meer terug de natuur in kunnen. Iedere ‘big cat’ die er opgevangen is heeft zo wel z’n eigen zielige verhaal, maar was wel mooi om te zien dat ze het nu in ieder geval beter hebben.

Donderdag een lecture gehad over stenen..zooo spannend *ahum*. Vrijdag ochtend een Quiz gehad, deze was heel veel moeilijker dan de Quiz die we aan ’t begin van de module gehad hadden, MAARRR onze groep heeft wel weer gewonnen! Ohyeahhh!
Nou.. de module loopt nu echt richting ’t einde. Nog 2 PBL lessen te gaan, 1 lecture & een fishing trip..plus hopelijk nog een paar game drives.. volgende week een presentatie & die week daarop DE toets! Ook zijn we druk bezig met onze moduul opdracht die we binnenkort in moeten leveren.
Vanavond gaan we gezellig met z’n alleen braai’en en marshmellows eten bij ’t kampvuur.. ja, het leven is mooi in afrika ;)

Mis jullie allemaal! Xxx wens jullie ook geluk & plezier met alles wat jullie doen en we houden contact!
heel veel liefs & tot de volgende keer.

  • 12 September 2009 - 10:25

    Judith:

    Gaaf man opstaan en dan 2 cheeta's zien.. Die beestjes zie je niet zo snel in het wild.
    Nou meis veel plezier nog in ZA

  • 12 September 2009 - 15:49

    Sophia:

    Weer een leuk verslag !
    Geniet nog lekker verder daar in helemaal in ZA !
    Liefs uit Zuidland

  • 12 September 2009 - 18:02

    Ike:

    Leuk!

    Tot snel!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 31209

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: