WEEK 2&3. Schiet training & Shamwari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu WEEK 2&3. Schiet training & Shamwari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

WEEK 2&3. Schiet training & Shamwari

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Maandag 10 aug was een public holiday, Woman’s Day wel te verstaan, dus geen school! We zijn deze dag Grahamstown gaan verkennen, klein plaatsje op ongeveer een uurtje rijden hier vandaan. Alleen duurde het met de chauffeur die wij hadden wel 2x zolang, die man reed 70km/h op een 120 weg, ging nergens meer over.

Dinsdag hadden we een video, hoorcollege en les over “Conservation” en woensdag over planten en verschillende “Biomes”.

Donderdag zijn we dus naar het Addo Elephant park geweest (zie eerdere verhaal).

Vrijdag zijn we weer naar Grahamstown geweest, gelukkig reed deze chauffeur wel normaal.. althans, op een normale snelheid maar hij maakte wel steeds rare bewegingen met z’n handen, alsof hij de weg aanwees voor zichzelf (rare chauffeurs hier allemaal, altijd wat!). ’s Avonds zijn we weer es met z’n allen uit eten gegaan bij Louis pub, ook was er een groep Engelse vrijwilligers die we hebben leren jump stylen.

Zaterdag hadden we Riffle training. Eerst kregen we een uitleg over de verscheidene kogels en geweren, hun gebruik en wat ook heel leuk was, en totaal niet zenuw verhogend *ahum*, wat er zou gebeuren als we dingen niet zo deden zoals hij zei..na de uitleg waren we allemaal best wel een beetje bang om te schieten hehe.. Allereerst moesten we 4 schotten doen met een riffle op 2 doelwitten. Zag er best wel stoer uit, behalve dat we een koptelefoon & bril op moesten. Maar daarna was het tijd voor the big gun.. SHOTGUN om precies te zijn. Poehé, dat was wel even slikken, deze moesten we zelf laden, had het gevoel alsof ik in een computer spel zat, vielen ook echt van de patronen uit. Wat een kick!
Daarna zijn we met z’n allen bij de dam gaan braai’en (barbequen), super mooi plekje aan het water.
Toen we eenmaal terug waren bij de campus stonden er trouwens nog buffels in de tuin.
Dinsdag 16 aug hebben we een debat gehad, de ene helft van de groep was Pro Culling (het schieten van een overschot aan dieren in een park) en de andere half Anti culling. Was wel een interessante discussie.

Donderdag 20 aug hadden we onze 2de gamedrive(safari), deze keer in het Shamwari reserve (vlak bij onze campus)en per mega grote, gafe, stoere jeep met ranger(gids). Ik moet zeggen dat ik dit park NOG mooier vond dan het Addo Elephant n.p.! Al meteen aan het begin van de drive zagen we een hele groep nijlpaarden bij een rivier, we mochten zelfs uit de jeep om ze beter te bekijken, zoooo indrukwekkend! Daarna hobbelende we verder in de jeep, super veel vogels, zebra’s en hert-achtigen gezien. Tijdens onze eerste gamedrive noemde ik ze allemaal antilopes, maar nu weet ik ze vrijwel allemaal te benoemen :D Ook hebben we 2 land schilpadden gezien, super schattig. En toen… toen zagen we een hele kudde olifanten! Daar liepen ze, in het grote open veld, allemaal op een rijtje, schattige kleine dombo’tjes, grote olifanten en nog een paar reuzachtige olifanten, met daarachter een skyline van bergen..het was echt een super mooi gezicht. Toen we er omheen reden om ze beter te bekijken bleken er ook nog 3 cheeta’s te zijn, WOW! De olifanten vonden dat de cheeta’s een beetje TE dicht bij ze in de buurt kwamen dus rende de grootste olifant ineens woest achter een cheeta aan, jeetje mina, je weet niet wat je overkomt als je dat ziet! Zelfs onze ranger was helemaal exited. Na dit aanschouwd te mogen hebben zijn we weer verder gereden en hebben we witte neushoorns gezien, met een baby’tje, we konden echt super dichtbij komen, omdat dit hele rustige dieren zijn. Ook hebben we de zwarte neushoorn gezien, dit is een vrij agressieve neushoornsoort en dus ook 1 van de big 5, onze ranger vertelde dat het al een aantal keren is gebeurd dat een zwarte neushoorn achter de jeep aan rende. En als toefje op de taart hebben we nog een leeuwin gezien die aan het jagen was! What a day! ;)

Vrijdag, 2 lectures gehad, 1 over birds (jaja, ik word hier een heuse Bird Nerd)en 1 over reptiles.

Nou dat was wel weer genoeg leesvoer voor deze keer dacht ik zo.
Ik vertrek straks met 2 meiden naar Jeffery’s Bay. We hebben namelijk net een auto gehuurd(met glitters hahaha net een botsauto!), dus blijven we daar een lang weekend in een hosteltje. Yeahhh we're going surfing!
Tot de volgende keer!
liefs & kusjes

nieuwe foto's staan op juudenannie.mijnalbums.nl (helemaal onderaan in de map Zuid Afrika)

• 22 Augustus 2009 - 11:14

Ike:

Leukleuk.

Nu dus alle beesten die zich in de tuin wagen afschieten voor de bbq?
    Gekkigheid, shotgun judith.. haha.

Tot snel! xx

• 23 Augustus 2009 - 13:32

Thuisfront:

pro culling, pro bbq....
    we zijn weer helemaal op de hoogte...;)
    have fun en take care...

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"