Addo Elephant N.P. - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Addo Elephant N.P. - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Addo Elephant N.P.

Door: Juud

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 Augustus 2009 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Hallo allemaal!

Echt ontzettend bedankt voor jullie reacties & mailtjes :)

Ik ben op het moment even in Grahamstown, dit is een stadje op ongeveer 40min rijden vanaf onze campus in the bush. Ik kan helaas niet mijn verhalen online zetten, want ik zit in een internet cafe.Een ander meisje had hier laatst wireless gebruikt en had vervolgens een virus op dr laptop,dat risico ga ik niet nemen, dus volgende week zaterdag zal ik in Port Alfred mijn verhalen van 3 weken online zetten, hebben jullie dus lekker wat leesvoer.
Morgen ben ik helaas niet online, want dan hebben we Riffle training (schieten), dus gaan we niet naar Port Alfred.

Maaaaarrrr ik kan niet wachten om te vertellen dat ik gister naar Addo Elephant National Park geweest ben. Echt zoooo SUPER! Het was onze eerste game drive, een game drive is dat je met je eigen auto of jeep met gids in een game reserver (wildlife park) opzoek gaat naar wilde dieren. Zoals de naam al doet vermoeden hebben ze in dit park dus vooral ook olifanten. We zijn met onze 2 leraren met het schoolbusje in alle vroegte richting het park vertrokken, de zonsopgang was echt ontzettend mooi :) zo veel kleuren in de lucht, het beloofde dus een mooie dag te worden. Maar na een hele ochtend te hebben gezocht om olifanten hadden we ze nog steeds niet gezien, wel hebben we een leeuwin gezien, buffels, vogels in alle soorten en maten, een hele boel antilopen (vooral Kudu's) en zebra's. Op een gegeven moment, zo na de lunch, vloeg de verveling toe..onze leraar, Bongani, deed net alsof hij een walkie talkie had "kggg kggg Eagle 1 to Eagle 2, come in, over" "I spotted a strange vehicle behind us" ..en zo ging het een beetje door met de onderbroeken lol TOTDAT.. we allen in koor riepen" ELEPHANTS!!!" Echt vlak naast onze auto kwamen een paar olifanten uit de bosjes. Zo indrukwekkend! Wat een geweldig mooie beesten! Eerder hadden we ookal vlak naast het andere wildlife gereden maar dit wat echt het toppunt, zulke grote wilde dieren, dat je daar zo dicht bij kon komen had ik echt nooit verwacht. Later kwamen we nog een hele groep tegen, ze hadden zelfs kleintjes, zo ontzettend schattig. Net voordat we het park zouden verlaten liep er nog een gigantische olifant met z'n grote vlapperende oren VLAK voor onze auto langs, bleef even staan, keek onze auto in, en liep toen verder.. WOW, dat was best wel ff eng, maar zooooo mooi :D, jup, ik ben verkocht ;) Ben weer terug in mijn olifanten fase die ik had als 5 jarig meisje "olifant, olifant!"

Zoals ik al zei, de rest van de verhalen volgen nog. Ik zal zo even wat kaartjes op de post doen en proberen smsjes te sturen met m'n nieuwe SIMkaart.
Als er mensen zijn die me iets terug willen sturen;) Dit is het postadres van de campus:
Madolo's Retreat
PO box 34
Alicedale
6135

ohja, ik heb ook weer wat Afrikaans geleerd..ik vroeg m'n lerares wat " Enjoy your meal"is, dat is "Geniet jy eten" haha.
Tot volgende week zaterdag!
liefs&kusjes

De foto's die ik de vorige keer geupload had staan nu ECHT op juudenannie.mijnalbums.nl ;)

  • 14 Augustus 2009 - 15:18

    Ymkje:

    Jaaaaaaaaah olifantjes!!

  • 14 Augustus 2009 - 16:44

    Judith:

    Ik wou al bijna zeggen geen olifanten gezien?? In Addo stikt het van de olifanten, maar je hebt ze gespot!!
    Vet cool dat je een leeuwin heb gezien die heb ik jammer genoeg gemist..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 31219

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: