Het is bijna zo ver... - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Judith Huijser - WaarBenJij.nu Het is bijna zo ver... - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

Het is bijna zo ver...

Door: Yehudit

Blijf op de hoogte en volg Judith

20 Juli 2009 | Nederland, Harlingen

Hallo allemaal :D

Het is al bijna zo ver…29 juli vlieg ik naar Zuid-Afrika!
Na een hoop geregel en tal van inentingen kan ik morgen eindelijk mijn visum ophalen, ooehhh spannend.. het komt nu echt zo dichtbij! Nooit gedacht dat IK naar Afrika zou gaan.. Afrika, wat moet je daar nou bij denken? Ik probeer me een beetje te orienteren en informeren door het lezen van de Lonely Planet, maar ik denk niet dat er iets is wat je kan voorbereiden op alles dat je daar beleven zult.. dus ik laat het gewoon daar allemaal wel over me heen komen, ben benieuwd!

Zoals ik al zei vlieg ik de 29ste, om precies te zijn vertrek ik om 08:10 vanuit Dusseldorf naar Amsterdam om vanaf daar weer verder te vliegen naar Johannesburg. Ik kom daar aan om 21:25 en vlieg pas de volgende ochtend om 06:30 naar Port Elizabeth. Daar worden we (3 duitse klasgenootjes en ik) opgehaald door een busje van school en naar de campus gebracht .
De eerste module zal ik verblijven in Alicedale, dit is een klein plaatsje in het binnenland met ongeveer 6.000 inwoners, 90km vanaf Port Elisabeth. Ik volg hier de module Wildlife Management, en slaap ook echt in een accommodatie die zich bevind binnen de hekken van het natuurpark. Er is me verteld dat er soms zelf wildlife gespot kan worden vanuit ons huisje, zoals luipaarden.. hoe gaaf!
De tweede module volg ik in Port Alfred ook wel “ the heart of the Sunshine Coast” genaamd. Deze kust plaats heeft 32.500 inwoners en ik heb hier een kamer op de campus of een huisje aan ’t strand..ik hoop natuurlijk het tweede. De module die ik hier zal volgen heet Regional Tourism Development. Dit houd in dat ik de lokale bevolking ga helpen met het onderzoeken naar mogelijkheden om een toeristisch product op te zetten in deze omgeving.
Verder hebben ze van school uit nog wat vrijwilligers projecten waar ik aan mee zou willen doen.
Ik heb les van 3aug tot 11 december, en vlieg 28 pas weer terug, zodat ik nog wat kan reizen. Een vriendin van me (Ymkje) komt die laatste maand ook nog langs, dus kunnen we leuk met een groepje op reis. Ook heb ik tussen door nog vrije tijd om lekker te reizen, surfen, sand boarden, duiken, hiken, met haaien zwemmen, walvissen/dolfijnen spotten op bezoek gaan bij de Rastafari en al dat soort dingen.

As. Zaterdag (25juli) is iedereen welkom om bij mij thuis te chillen en daarna gaan we nog flink los in tha city! Check jullie dan, en anders zie ik jullie weer met oud en nieuw hehe..
PEACE

  • 21 Juli 2009 - 16:18

    Ymkje:

    Oehh nog een weekje!

  • 26 Juli 2009 - 12:40

    Judith Huijser:

    luitjes die een kaartje willen motte ff hun adres droppen :)

  • 29 Juli 2009 - 09:04

    Chantal:

    Heee Judith!

    Dan is het alweer zover! Wat gaat de tijd snel he! Over een paar weken (80 dagen) begint mijn avontuur in Zuid Afrika ook! Gezellig!! Hoop dat we mooi samen in een huisje aan het strand zitten! Want ik weet wel dat we niet op de campus zelf komen, dat was voor de lokale studenten. Hey meid, heel veel plezier de komende weken!

    Tot snel!
    Liefs, Chantal

  • 03 Augustus 2009 - 07:07

    Angie:

    juuddd, waar hang je uit?
    waar ben je nu let me know pleaseee

    kuss

  • 06 Augustus 2009 - 09:55

    Thuisfront:

    Heeft er een neushoorn op je teen gestaan? Wanneer komt hier een berichtje?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 31221

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: