love the nature - Reisverslag uit Hildre, Noorwegen van Judith Huijser - WaarBenJij.nu love the nature - Reisverslag uit Hildre, Noorwegen van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

love the nature

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

09 Augustus 2005 | Noorwegen, Hildre

hei,
wat lief dat ik al smsjes en berichtjes enzo heb gekregen, takk!

De reis hierheen ging wel goed gister. Alhoewel ik in Olso ffies nie wist waar ik heen moest, maar ik was nie alleen. Er was nog een meisje die ook naar ålesund moest, dus samen zijn we er wel uitgekomen.
Het landen in ålesund ging ook wat moeilijk, omdat het vet mistig was (en nog steeds is). Toen we de eerste keer zouden gaan landen leek t net of we in zee zouden crashen, maar toen gingen we opeens weer heel hard omhoog. Gelukkig lukte de landing de 2de keer wel.
ålesund is de grootste stad hier vlak bij..maar t steld echt niets voor. Het vliegveld heeft ook maar 1 hal, dus toen ik aankwam werd ik meteen al begroet door de boer en zn dochter (normaal moet je altijd nog alleen op je tas wachten enzo, maar dats hier gewoon allemaal in 1 kleine ruimte) En je moest ook gewoon buitenlangs naar het gebouw toelopen.

avonds heb ik met de familie wat gezeten, gepraat en gelachen. En wat noors proberen te leren en veel gegeten.. hun dingen die ik had meegenomen en typisch nl zijn en mij gaven ze typisch noorse dingen zoals ehh visworst.

Vandaag stond ik om half 7 op, en heb om 7 uur met de boer en boerin gegeten. Daarna ging de boerin naar haar werk (in Oslo ofzo) en ging ik met de boer naar de stal om de koeien te melken.
Ik hoefde opzich nie zo heel veel te doen omdat ie eerst ff wou laten zien hoe t allemaal in zn werk gaat. Maar kheb wel al gemolken enzo, en dat ging wel goed.
Daarna hebben we weer ontbeten (om 9 uur) met de kinderen dr bij.
Na het eten heeft ie me aan het werk gezet in een oude schuur waar ie binnen kort de stieren wil plaatsen. Moest alles met een hoge drukspuit schoonmaken enzo...pff wat een vies werk t strond schoot me om de oren hehe..
Rond 2 uur ofzo hebben we weer gegeten, en nu ben ik de rest van de dag vrij.
Kben wat gaan wandelen bij zee en bij het beekje en bos. Ze wonen hier zo mooi en relaxed! Oh en de hond liep ook met me mee ghehe, schattig beesje (wel een beetje te dik, tsja je word hier ook gewoon vet gemest ghihi)
Toen ik bij zee was zag ik ook nog zalmen uit t water springen dat zag er echt mooi uit.
Kheb trouwens ook nog wat fotos gemaakt, kzal ze nog wel even proberen te plaatsen.

Nou ehm ik denk dat dat t wel ff was voor nu. Groeten aan u allen uit het mistige noorden

*tis vandaag vrijdag,maar kmoet nog ff wat aan deze dag toevoegen.
Want die avond, net toen we het eten ophadden, kwam er iemand aan de deur om te zeggen dat er een koe was losgebroken en boven aan de berg vastlag in een greppel.
Dus zijn we erheen gegaan en hebben we de koe met een paar mensen weer overeind weten te krijgen. Ze heeft best veel verwondingen opgelopen en ze was drachtig, dus de kans op een miskraam was er ook.... en dat is ook gebeurd.
Kzou dr gister even gaan voeren, en toen zag ik daar in t weiland een klein dood klafje liggen..

  • 09 Augustus 2005 - 16:37

    Ike:

    leuk judith dat het allemaal leuk is :).
    veel plezier met nooren en tot laters.

  • 09 Augustus 2005 - 21:08

    Ymkje:

    Heej Judith, mooi dat je heel bent aangekomen! Jeetje mineetje wat zit jij daar mooi!! Have fun daar!
    xx ymkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 31209

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: