det går bra - Reisverslag uit Hildre, Noorwegen van Judith Huijser - WaarBenJij.nu det går bra - Reisverslag uit Hildre, Noorwegen van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

det går bra

Door: Judith the farmgirl from Norway

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Augustus 2005 | Noorwegen, Hildre

woensdag
ik nie zo veel te schrijven. Heb ochtends de koeien gevoerd en die drachtige koe met verwondingen verzorgd. Daarna nog wat geholpen met melken. Toen weer ontbeten en verder gegaan met het schoomkanen van de oude stal (rot werk grr met hoge drukspuit al die vastgekoekte strond van een jaar verwijderen)
Half 4 weer gegeten en daarna ben ik gaan wandelen.. heb ook nog wat fotos gemaakt.
Maar de fotos zijn echt lang nie zo mooi als t zo mistig is.

donderdag
ehm tsja.. btje boring hea.. elke dag t zelfde.
half 7 opstaan
7 uur ontbijt met Idar en Bozena
Daarna de koeien voeren
Als ik dat heb gedaan melk ik "mijn" 7 koeien.
Daarna rond 9 uur weer ontbijt, maar dan met Idar, Beata en Paul (oh is practisch t zelfde als in NL hoor, alleen snijden ze het brood hier met de hand. En ze hebben hier ook nog bruine kaas, echt gewoon helmaal bruin met een rare smaak..I dont like it. En zelf gemaakte jam uit de tuin)
En daarna krijg ik vaak van die schoonmaak klusjes ofzo, omdat we nog nie bezig kunnen met het maaien van t gras omdat t nat is.
Ohja, zo gister na het avond eten (ff voor izaak.. het was kipkerrie, jumm)hadden we als toetje meloen en toen zeiden Idar en Bozena van dat ik maar snel een stuk moest pakken anders zou paul alles opeten want die eet meloen als een varken. En WOW hadden hun even gelijk hahaha, echt hap slik en weg was de moloen, en die jongen zn hele gezicht zat er onder ghehe.

vrijdag
EINDELIJK is de mist wat weggetrokken, gompie wats dat mooi zeg. Heb geen fotos gemaakt want kwas de heletijd bezig enzo. gewoon weer de zelfde routine, niets bijzonders ofzo.
Oh kheb trouwens nog wel een foto die ik kan plaatsen, Beata heeft gister een foto van me gemaakt toen ik wat koeien aan t wassen was ghehe.. maar hijs nie zo helder.
Nouja ben benieuwd hoe t weekend hier verloopt...

Go`dag vennen , klem

*ps
Ze hebben hier ook een gitaar en piano, heb ik al wat opgespeeld. En Beata heeft me laten horen hoe goed ze piano kan spelen, ze speeld wel aardig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 31200

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: