telefoonpret met Noorse boer - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Judith Huijser - WaarBenJij.nu telefoonpret met Noorse boer - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Judith Huijser - WaarBenJij.nu

telefoonpret met Noorse boer

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 Augustus 2005 | Nederland, Harlingen

ff kort voor diegenen die 't nie weten. Na veel gezoek om een stageplek voor 2 maanden in het buitenland heb ik me aangemeld voor boerderijwerk in noorwegen via travelactive(Atlantic)
_________________________________________
Oh my gosh... het eerste contact met Noorwegen ^^

Ik werd uit m'n bed geroepen door m'n broertje "er hing iemand uit noorwegen aan de telefoon". (wat moet die man wel niet hebben gedacht toen m'n broertje hem om 12 uur zei dat ik nog in bed lag)
Het bleek een boer uit Noorwegen te zijn die even een babbeltje wilde maken om een beetje een indruk te krijgen van wat voor persoon ik was en te horen wat ik er van dacht om bij hem op de boerderij te werken.
De man kwam echt heel aardig over, "goodmorning!" was 't eerste dat hij zei, waarop ik hem heb verteld dat ik gisternacht een feestje had en dat 't nogal laat was geworden (HEY, was ook zo hoor!) en hij veronschuldigde zich voor 't feit dat ie me zo liet schrikken door zomaar ineens te bellen ghehe..
ehm.. hij vertelde me dat hij m'n aanmeldings pakket had ontvangen en vroeg me of ik misschien vragen had. NATUURLIJK had ik die !
Al met al is dit de informatie die ik tot nu toe heb:
De man (ja sorry ik weet z'n naam nie meer hoor) heeft een vrouw en 2 kinderen, een meisje van 12 en een jongen van 10. Ze hebben een hond & kat en een boerderij met 16 koeien. De boerderij is gelegen tussen ålesund&Bergen(dichter bij ålesund Noord-West).
Als ik daar ben moet ik samen met z'n vrouw de koeien melken (wat dat vindt hij zelf rotwerk). Ook moet ik hem helpen op het land en met het voeren van de koeien. Hij vond het wel jammer dat ik geen rijbwijs heb..omdat ik voor 't werk op 't land op een traktor moet rijden.
Hij wilde trouwens dat ik nie pas in September kwam, maar al zo snel mogelijk. Omdat het weer nu beter is en hij nu hulp nodig heeft. Het is nog nie zeker of hij mij kiest omdat er ook nog een ander is..maar die kon hij nie bereiken (die had wel een rijbewijs, blegh. Stom papiertje!)
Maargoed ondertussen vroeg ie ook wat dingen om wat meer over mij te weten te komen, hij had m'n brief erbij (leuke brief zei ie) en vroeg me hoe het kon dat ik Hebreeuws kan spreken. Dus ik vertellen.. zegt ie "Ah so you're half Jewish, Jewish people are very smart!"
Ghehe hij vroeg ook of ik zo een iemand was die steeds moest douchen enzo als ie vies was, of dat ik t nie zo erg vond op vies te worden.Ik zo: "I'm not somebody who would screem if I had cowpoop on my hand orso, I don't mind getting dirty haha"
Oh, hij vroeg ook nog of ik rookte en/of drugs gebruikte. .. Natuurlijk doe ik dat nie *gnagna* Vraagt ie of ik drugs ook nie een keer had geprobeerd.. "well I've smoked some joints, that's all" En toen ging t hele gesprek ineens over wiet en de effecten daarvan en dat ie wel vaker jongeren daar heeft gehad die joints rookten en dat ze dan de dingen minder goed onthielden, met als eindconclussie van hem : Bier is beter! bier = trouwens øl in het noors.

Maargoed om ff een eind te breien aan dit verhaaltje over het telefoongesprek met de noorse boer waarvan ik nog nie eens weet of ik daar wel geplaatst wordt... hij zei, nou trusten dan maar weer hea ghehe
hoop dat ie snel weer belt (met goed nieuws!)
ik heb er in ieder geval zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Aloha ^^ Reizen is mijn passie, ik houd ervan nieuwe mensen te ontmoeten, nieuwe culturen & talen te leren kennen en nieuwe plekken te ontdekken. Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik vrijwel alle landen (nouja..continenten) heb bezocht! ... Tenzij ik voor die tijd m'n plekkie heb gevonden natuurlijk. Life is all about making friends, having fun & creating great memories :) Kijk ook op: juudenannie.waarbenjij.nu voor de verhalen van mijn backpack jaartje. En op: juudenannie.mijnalbums.nl voor foto's van mijn reizen en voor filmpjes kun je kijken op: www.youtube.com/juudenannie "Not all those who wander are lost"

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 31203

Voorgaande reizen:

16 November 2012 - 25 Juni 2015

Home is where the heart is

02 September 2010 - 26 April 2011

Stage in Ecuador

29 Juli 2009 - 28 December 2009

Minor in Zuid Afrika!

17 Augustus 2007 - 17 Augustus 2008

Backpacking

Landen bezocht: